close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לימודי חינוך לציבור הדתי

מערכת שורשכ אדר, תשעב14/03/2012

סיכום על לימודי תואר ראשון בחינוך ןהןראה לציבור הדתי, מה האופציות שקיימות למגזר.

תגיות:

לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה נחשבים לתחום אקדמי מרתק במיוחד ובעל חשיבות ממעלה ראשונה. תחום החינוך נוגע במגוון רחב של רבדים בהם הקניית ערכים, הוראה, איתור של ילדים ונוער מתקשים מוקדם ככל האפשר, הדרכה של נוער בבגרותם ויצירת קשרים אישיים למול התלמידים בכוונה לשמש אוזן קשבת בכל נושא שיידרש.

אין עוררין על כך שתחום החינוך בארץ נמצא במצוקה מתמשכת ובשנים האחרונות נעשים מאמצים כבירים של מגוון רשויות וגופים על מנת להחזיר למקצוע החינוך וההוראה את קרנו. במסגרת מאמצים אלו נעשה שיפור של תכניות הלימודים במכללות ובאוניברסיטות ובחינה של דרכי הוראה חדשות ומותאמות יותר לצרכיהם המשתנים של התלמידים בביתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים ובתיכון.

לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה כוללים נושאים כגון דרכי הוראה, פסיכולוגיה התפתחותית של הגיל הרך, יסודות חינוך, מחשבת החינוך, אוריינות, יישומי מחשב, מדעי החברה, תקשורת עם קהילה, פסיכולוגיה של החינוך, לימודי ארגון, הערכת הישגי תלמידים, מעמדו המיוחד של גיל התלמידים, איתור ושילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, סגנונות אישיים בלמידה וגישות אינדיווידואליות בחינוך ובהוראה, פיתוח תוכניות לימודים, ארגון וניהול מוסדות חינוך בגיל הרך, עיצוב סביבת לימודים חינוכית ועוד. בנוסף, במכללות ומוסדות הלימוד אשר מכשירים מורים ומחנכים בציבור הדתי ישנו דגש גם על לימודי קורסים בעלי צביון יהודי דוגמת יהדות והוראה, תושב"ע ולימודי מקרא.

כמו כן הסטודנטים נדרשים לקחת חלק פעיל בקורסים מעשיים אשר מעניקים לבוגרים היכרות מוקדמת עם התנהלות מערכת החינוך, ידע נרחב וכלים להצלחה בעבודתם המעשית.

גם לאחר סיום לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה, יש להמשיך וללמוד במשך כל שנות העבודה במערכת החינוך. משרד החינוך מעודד ואף דורש מהמורים והמחנכים העובדים במערכת להמשיך וללמוד ולהתעדכן בשינויים ובמחקרים הנעשים על תחום החינוך. לפיכך מורים אשר יוצאים ללמוד ועוברים השתלמויות מקבלים למשכורתם גמול השתלמות. יתר על כן, מורים אשר ממשיכים ללימודי תואר שני מקבלים תוספת קבועה משמעותית במשכורתם.

באופן כללי, בשנים האחרונות נהיה ברור יותר ויותר כי לימודים אקדמאיים מהווים קרש קפיצה להשתלבות בשוק התעסוקה, ובפרט לימודי חינוך והוראה. משום כך, צעירות דתיות רבות מבקשות לבחור במסלול זה, ולזכות בתעודת תואר ראשון בחינוך ובמקצוע פרקטי, בו הן יכולות לעבוד גם כבעלות משפחה. בשל כך קיימים מספר מוסדות לימוד אשר ביצעו את ההתאמה לצרכים הייחודיים של הציבור הדתי והם מציעים לימודים נפרדים לבנות, שעות נפרדות בספריה, כיתות נפרדות לגברים ונשים, התחשבות בסטודנטיות בעלות משפחה וסגל אקדמי אשר מכיר את העולם התורני.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה